Amaç ve Kapsam
Projenin amacı, animasyon, argümantasyon, dijital oyun, mobil uygulama ve oyunlaştırma etkinlikleri ile zenginleştirilmiş uygulamalarla ve 3 aşamada gerçekleştirilen eğitimlerle, eğitimde yapay zeka uygulamalarının etkin ve doğru kullanımını arttırmaktır. Aşamalı düzenlenen eğitimlerde birinci basamakta amaç, öğretmenlerin web 2.0 araçları ile yapay zeka araçları arasındaki farkı anlayarak, yapay zeka uygulamalarının çalışma prensibi ile insan beyninin ilişkisini kavramalarıdır. İkinci basamakta öğretmenlerin, eğitimde ve kimya eğitiminde yapay zeka uygulamaları ve etkili istem yazmanın öğrenilmesi, amaca uygun yapay zeka uygulamalarının nasıl araştırılacağı ve sonrasında ders planı hazırlama aşaması ile başlayarak kimya konuları üzerinden 5E modelinin giriş, keşfetme, açıklama, derinleştirme ve değerlendirme aşamalarına uygun yapay zeka uygulamaları aracılığı ile materyal geliştirebilecek yeterliliğe sahip olmalarıdır. Son aşamada ise öğretmenlerin kendi uygulamalarını geliştirmeleri ve etik konular çerçevesinde yapay zeka uygulamalarının eğitimde kullanımı yapay zeka ikilemi başlığı altında tartışılarak kullanım konusundaki olası önyargıların önüne geçilmesidir. Projenin hedef kitlesini öğretmenler oluşturmakta olup kimya konularının birçok soyut kavram içeriyor olması ve somutlaştırma konusunda özellikle laboratuvarda yapılamayan deneylerde görsel/işitsel materyale olan ihtiyaç nedeniyle proje kimya konularını da içerecek ve bu alanda öğretmenlere yeterlilik kazandıracak şekilde planlanmıştır. Son olarak proje kapsamında düzenlenen eğitimlerin etkisi nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma yöntem ile ölçülerek öğretmenlerin yapay zeka kullanımına yönelik görüşleri, yapay zeka farkındalıkları ve yapay zeka konusundaki kaygıları araştırılacaktır.
John Dewey’inde dediği gibi bugünün çocuklarını dünün yöntemleri ile eğitirsek, yarınlarından çalarız. Bu nedenle farkındalığı yüksek öğretmenlerin farkındalığı yüksek öğrencileri olacaktır.